MAISON CRIVELLI İLE DUYUSAL BİR MACERA
Geçmişle gelecek arasında bağlantı kuran bir parfüm hayal edin… Her notayla birlikte hayal gücünüzde duyusal bir yolculuğa çıkarsınız… Fransız niş parfüm markası Maison Crivelli, her kokunun özündeki deneyimleri bu ilhamla yansıtıyor.
Sürprizlerle dolu kokular tasarlamak amacıyla yarattığı Maison Crivelli’den parfümcü Jordi Fernandez ile birlikte tasarladığı yeni kokusu Oud Maracujá’ya Thibaud Crivelli ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.
● Maceracı, duygusal, botanikçi, deneyim arayan… Maison Crivelli’nin kurucusu Thibaud Crivelli’yi tanıyabilir miyiz?
Fransa’da eski kökleri olan İtalyan bir ailede doğdum ve büyüdüm. Şanslıyım ki benden önceki üç kuşak Avustralya, Fas, Lübnan ve Vietnam gibi farklı ülkelerde yaşadı. Bu eşsiz aile kültürünün çocukluğumda büyük etkisi oldu.
Parfüm her zaman hayatımın bir parçası oldu ve küçük yaşlardan itibaren bir parfüm markası yaratma hayalimi gerçekleştirmek istedim. Üniversitenin işletme ve yabancı dil bölümlerinden mezun oldum. Daha sonra deneyim kazanmak için tanınmış lüks Fransız markalarında çalışmaya karar verdim. Asya’da yaklaşık 10 yıl çalıştım. Sonra kendimi hazır hissettiğimde hayalim için çalışmaya başladım.
● Kokuyu sürekli gelişen, öngörülemez ve gizemli bir sanat formu olarak gören Maison Crivelli’nin hikayesi nedir?
Maison Crivelli, piyasadaki en şaşırtıcı parfümleri tasarlamak amacıyla yaratıldı. Her parfüm için yaşadığım andan, her bir parfüm maddesiyle çok şaşırtıcı bir biçimde karşılaştığım zamanlardan ilham alıyorum. Hikayemi bir parfüm üzerinden anlatmak amacım doğrultusunda parfümcüleri bilgilendiriyorum. Bu benzersiz yaratıcı süreçle, kreasyonlarımız beklenmedik karşıtlıklar ve duygular üzerine kurulu ve aynı zamanda şaşırtıcı ama çok çağdaş bir dil kazanıyor.
“Parfüm yaşayan bir deneyimdir” diyorsunuz. Maison Crivelli’de deneyimlerin yeri nedir?
Deneyimler, Maison Crivelli’de yaratılan parfümlerin özüdür. Tüm parfümlerimizin çıkış noktası daha önce tanık olduğum bir andan geliyor.
Parfümeride kullanılan bitkilerin yetiştiği alanları keşfettim, duyularımın hep hareket halinde olduğunu fark ettim ve kendimi onlara verdim. Keşif yolculuğuma, bana her seviyede olağanüstü bir parfüm bilgisi aşılayan beklenmedik unsurlar damgasını vurdu. Patlayan bir yanardağın yamaçlarında kavrulmuş sandal ağacının kokusunu alın; değerli taş pazarında ebegümeci çayı tatmak; Dokular, sesler, tatlar ve kokular dünyasındaki deneyimlerimi parfümlerimle paylaşmayı, deniz kenarındaki gül tarlalarında yürümeyi seçtim.
Tecrübelerime dayanarak; kreasyonlarımızı tanımlayan en değerli nokta sürprizlerdir. Tüm parfümlerimiz, diğer parfümlerde bulamayacağınız benzersiz içeriklere ve duyusal içeriklere dayanmaktadır. Bugün birçok kullanıcımız parfümlerimizi özgünlüklerinden dolayı övüyor ve daha önce hiç böyle bir parfüm kullanmadıklarını söylüyorlar.
● Maison Crivelli’de bir parfümün yaratım süreci nasıl gerçekleşiyor ve ilerliyor?
Her koku, hayatımdaki bir andan, her bir parfüm içeriğini çok şaşırtıcı bir şekilde keşfettiğim bir zamandan ilham alıyor. Parfümümü yaratmak için parfümcülere her zaman bu deneyim hakkında bilgi veririm. Onlara fotoğraflar, görüntüler, sesler gönderiyorum… Onlara deneyimlerimi anlatıyorum ve bu anıyı şehvetli, şaşırtıcı, zıt ve çok çağdaş bir kokuya dönüştürmek için birlikte çalışıyoruz.
Yaratıcı süreç iki şekilde çalışır. İlhamımı “beslediğimi” söyleyemem. Çoğu zaman sürprizler bana gelir. Aktif ve çok meraklıyım ve her zaman etrafımda olanı keşfetmeye, onu hissetmeye ve aynı anda birçok duyguyu deneyimlemeye çalışıyorum. Bu niyet yapısının, daha sonra hoş ilhamlara dönüşen daha fazla sürpriz yaşamama yardımcı olduğuna inanıyorum.
Zaman zaman belirli bir içerikten yola çıkarak yeni bir parfüm üzerinde de çalışıyorum. Bu durumda, o bileşenle ilgili şaşırtıcı bir deneyimi hatırlamak için geri dönüyorum ve ardından yaratıcı süreci bire bir takip ediyorum.
● Markanın yaratıcı yaklaşım ideolojisi olan “Yavaş parfüm” nedir?
“Yavaş parfüm” fikrinin arkasında iki bakış açısı var. İlk bakış açısı zamanla ilgilidir; Benim için acele etmemek parfüm yaratmak ve keşfetmek için çok değerli bir nokta. İlham almak, en iyi parfümcüleri bulmak, hikayemi onlarla paylaşmak, kokuyu yaratmak ve aynı zamanda en doğru ham noktaları elde etmek için gerektiği kadar zaman ayırıyorum. O zamanı ayırmak, lüksün özüdür. İkinci bakış açısı, parfüm formüle etme ve paketleme üzerinde çalışma konusunda sahip olduğumuz doğruluk ilkesine değiniyor. Hiçbir formülümüzde yapay renklendirici kullanılmaz, parfümlerimiz ftalat içermez. Ayrıca plastik içermeyen el yapımı karton kutular kullanıyoruz.
●Kokularınızın ana ilham kaynağı olan doğaya sadık bir dost olarak yaklaşırsınız. Sürdürülebilir bir hedefle kokular üreterek izlediğiniz yolu anlatır mısınız?
Doğada zaman geçirmeyi ve doğruluk ve tutkuyla çalışmayı seviyorum. Bu nedenle projeye bir boyut daha katmak benim için çok değerliydi. İlk olarak, parfümleri yapay renkler olmadan formüle etmeyi seçtik. Şişeler yarı şeffaftır ve görülen renk parfümün gerçek rengidir. İkincisi, kullandığımız yüksek kaliteli İtalyan kağıdı FSC sertifikalı ormanlardan elde edilmektedir.
Sonunda, Asya’da geçirdiğim yıllar boyunca, parfüm malzemeleri yetiştirmenin çok zor olduğunu fark ettim. Birçok yerel çiftçi artık kimyasal gübreler kullanıyor veya hurma yağı üretimine geçmek için parfüm bileşenlerinin ekimini bırakıyor. Bu nedenle, Maison Crivelli’nin parfüm içeriklerinin yetiştirilmesini desteklemek için özel bir programa sponsor olması gerektiğine karar verdim ve ilk programa sürdürülebilir paçuli ile başladık. Her 3 parfüm satışından belli bir miktarını bir derneğe bağışlıyoruz. Tarlaları ziyaret ettiğim ve yerel işletmelerde yer alan insanlarla tanıştığım için bu benim için değerli bir proje.
Yoğun ve egzotik: Oud Maracuja
● Markanın duyusal serüveninin bir diğer eşsiz parçası olan “Collection Particulière” adlı özel koleksiyondan bahseder misiniz?
Koleksiyon Particulière, Fransızca’da “özel koleksiyon” anlamına gelir ve koleksiyonumuzdaki özel bir ürün grubunu ifade eder. Collection Particulière serisi, bazı iş ortakları için yüksek kaliteli içeriklerle özel olarak geliştirilmiş parfümlerden oluşur. Bugün itibariyle seride iki parfüm bulunuyor. Biri Prag’daki bir mağaza için özel olarak ürettiğimiz Ingredients 072012, ikincisi ise koleksiyonumuzun ilk ud parfümü Oud Maracujá.
●Particulière Koleksiyonunun en yeni üyesi Oud Maracujá’dan haber alabilir miyiz? Bu ağır ve egzotik yeni koku nasıl ve hangi ilhamla doğdu?
Ud Maracuja; Klasik ud kokularından tamamen farklı, uluslararası ama aynı zamanda çağdaş ud bazlı bir parfüm tasarlamak amacıyla yaratılmıştır. Parfüm ile insanlara daha önce hiç bu tür parfüm koklamadıklarını hissettirmek istedik. İlk işim hayatımda ud’u benzersiz ve şaşırtıcı bir şekilde deneyimleme fırsatı bulduğum anları düşünmek ve ücra ud ormanlarındaki maceralarımı hatırlamaktı. Egzotik meyveleri, özellikle çarkıfelek meyvesini tatma fırsatı bulduğumu ve bu eşsiz formülü yaratmak için ilhamın oradan geldiğini çok iyi hatırlıyorum.
● Oud Maracujá bizi ud dolu bir ormanda çarkıfelek meyvesinin tadını ve kokusunu yaşamaya davet ediyor. Parfümün notalarının her biri parfüme ne katıyor?
Parfüm, parlak, sulu ve keskin kokulu çarkıfelek meyvesi ile ud akorunun derinliği arasında bir kontrast oluşturuyor. Bu eşsiz kombinasyon parfüme özgünlük katarak onu kesimde eşsiz bir parfüm haline getiriyor. Oud Maracujá’nın üst notaları; Tutku meyvesi ve siyah frenk üzümünün parlak, egzotik vurguları ile ışıltılı bir uyum sunar. Bu ışıltı, baharatlı bir dokunuş katan safran ve meyvemsi, dolgun nitelikleriyle akoru tamamlayan Türk gülü ile vurgulanır.
Ud, orta notalarda topraksı paçuli notaları ile zenginleştirilirken, benzoinin inanılmaz yumuşaklığı kokunun çok yönlü hissine katkıda bulunur. Alt notalarda deri, tütsü, kehribar, vanilya, labdanum akoru ve akigala ağacı dokunuşuyla kokunun etkisi pekiştirilirken, uzun süreli kalıcılık sağlanıyor.
● Bu yeni koku için birlikte çalıştığınız, dünyanın en ünlü parfümcülerinden Jordi Fernandez ile işbirliğiniz nasıl başladı?
Ud koleksiyonu üzerinde çalışma fikri ilk aklıma geldiğinde Paris ve Dubai’den Givaudan ekiplerine böyle bir proje için en uygun parfümcünün kim olacağını sordum. Her iki ekip de Givaudan’daki en iyi ud parfümeri üreticisi olarak tanınan Jordi Fernandez ile iletişime geçmemi önerdi. Diğer parfümcülerle olduğu gibi Jordi ile de yüz yüze görüştük. Tanıştığımız anda çok hızlı bir bağ kurduk. Jordi, niyetimi ve gitmek istediğimiz yönü anlamak için konuştuklarımız üzerinde düşünmek için zaman ayırdı. Birkaç hafta sonra bana ulaştığında, böyle orijinal bir proje üzerinde çalışmanın kendisi için zor olduğunu söyledi ve nihai formüle ulaşana kadar birkaç farklı seçeneği değerlendirdik. Böylece işbirliğimiz başladı.